Når pengene er små, handler det om at prioritere pengene rigtigt – og det kan være svært at vide, hvor man skal lægge pengene uden at smide dem direkte ud ad vinduet. Vi har derfor taget et kig på, hvad andre små virksomheder investerer i, så du kan få et godt indblik i, hvad du måske bør investere i. Læs med her og bliv klogere på, om du prioriterer pengene rigtigt i din virksomhed.
IT-support
Næsten alt arbejde i en virksomhed i dag kræver IT. Der er foruden en computer også brug for en printer, internet og andet IT-tilbehør for at virksomheden fungerer optimalt. Det er derfor vigtigt, at der står IT-drift og support til rådighed, når det tekniske fejler, da det ellers kan betyde en kæmpe nedgang i produktiviteten. Det er dog ikke alle små virksomheder, der har råd til at ansætte en IT-medarbejder – og i hvert fald ikke en IT-afdeling. IT’en skal dog alligevel køre – og det er her IT-support kommer ind i billedet. I dag kan man tegne et abonnement hos et IT-firma og få hjælp, når der er behov for det for at fast månedligt beløb. Det er langt mere overskueligt for en lille virksomhed. Vi kan anbefale IT-support i Kolding hos Sydjysk Data.
Efteruddannelse
Medarbejderne er værdifulde i alle virksomheder, men det er kun mere sandt i små virksomheder. Når der ikke er råd til særlig mange medarbejdere, har de nemlig endnu større betydning i den daglige drift. Der kan derfor være en kæmpe fordel i at få mest muligt ud af de medarbejdere, man har ved at lade dem efteruddanne sig. På den måde kan de samme antal medarbejdere håndtere flere og flere arbejdsopgaver. Det er vigtigt at pointere, at det ikke handler om at smide så mange opgaver på de eksisterende medarbejderes bord, så de slet ikke kan overskue det længere. Mange medarbejdere ønsker dog mere variation i deres arbejde og ønsker at udvikle sig selv – og her er efteruddannelse en kæmpe fordel.
Markedsføring
Man kommer ikke udenom at bruge penge på markedsføring, hvis man gerne vil have kunder i butikken. Hvis folk ikke kender ens forretning, kan de heller ikke bruges deres penge i den. Her kan det være en god idé at alliere sig med et dygtigt marketingbureau, som kan hjælpe med såvel offline som online-kanaler, der kan bidrage til kendskab og salg.