Hvis du driver en hjemmeside eller en webshop, kender du helt sikkert til udfordringen ved at skulle lave nyt eller opdatere eksisterende indhold. Det tager tid, det lyder måske ikke helt så godt og det er heller ikke sikkert, det giver de resultater du havde håbet på – hverken i forhold til SEO eller konverteringer. Derfor er der ikke overraskende mange, som overvejer, om de skal hyre en professionel tekstforfatter til at klare skrivearbejdet. En tekstforfatter lever af at skrive tekster, så valget virker oplagt. Men der er naturligvis også et økonomisk aspekt, som du skal overveje. Derfor vil du sikkert gerne vide, hvad du får af værdi, når du outsourcer denne type opgave fremfor at klare den selv.
Spar din egen tid
Når du giver skriveopgaven til en tekstforfatter, sparer du selv tiden. Den tid kan du investere dér, hvor du får mest ud af den. Sandheden er, at det kan være tungt af udforme tekster, hvis man ikke gør det ofte. Derfor er det typisk tidskrævende og langsommeligt. Hvis du tænker over det, kan du endda let tjene de penge ind, du skal bruge på tekstforfatteren, alene ved at bruge din tid på at drive de områder af virksomheden, du er bedst til. Husk at vide, hvad din tid er værd. Det gør det lettere at sortere i, hvad du skal klare selv og hvad du skal lade andre om.
Vis din kunde, du er seriøs
Når du får skrevet dine tekster af en professionel, skinner det igennem. Stavefejl, dårlige formuleringer og andre ting, som læseren bider negativt mærke i, er med til at fremstille dig som utroværdig. Det kan i værste fald gå udover din omsætning, hvis kunderne søger et alternativ i stedet for at vælge dig.
Fremstår dine tekster derimod professionelle og spot on, vil du virke troværdig, kvalitetsbevidst og lukke flere salg.
Har du hørt om SEO?
Ja, selvfølgelig har du det. I hvert fald hvis du driver din hjemmeside eller webshop på et seriøst niveau. Lever du af den, har du HELT sikkert hørt om SEO. Hvis ikke, så skal du straks læse op på emnet! SEO er på dansk søgemaskineoptimering, og det handler om at blive fundet på de søgeord, som har værdi for forretningen.
Når du får en tekstforfatter til at skrive dine tekster, skal denne person naturligvis også huske at indtænke SEO, så dine tekster ikke kun har en effekt på brugeren, men også bliver afkodet fordelagtigt af søgemaskiner som Google. SEO er naturligvis ikke kun tekst, men handler også om dit websites tekniske fundament og antallet af backlinks, der peger på dit site. Desuden kan nogle ord være relativt nemme at blive fundet på, mens andre vil kræve kæmpe budgetter og mange års målrettet optimeringsarbejde. Men dine tekster er naturligvis en del af den samlede sum, som udgør din succes i søgemaskinen. Sørg med andre ord for, at din tekstforfatter har styr på SEO.